Vrijwilligerswerk bij Stichting Humanitas

Stichting Humanitas is dé vrijwilligersorganisatie van Rotterdam. Vele honderden vrijwilligers ondersteunen kwetsbare Rotterdammers. Dat doen ze bij de mensen thuis, maar ook in onze ontmoetingscentra, verzorgings-, verpleeg- en opvanglocaties.

Mantelzorger, vrijwilliger of professional: bij Stichting Humanitas maken wij geen onderscheid. Wij weten als geen ander dat ieders bijdrage van onschatbare waarde is voor het welzijn van onze cliënten.

Wat doe je als vrijwilliger?

Vrijwilligerswerk bij Stichting Humanitas staat voor werken met mensen. Onze cliënten vormen een mooie afspiegeling van de inwoners van Rotterdam. Van allerlei komaf. Van jong tot oud. Van arm tot rijk.

Ook de behoeften van de cliënten zijn erg divers. Maar één aspect staat altijd centraal: samen doen. Samen een spelletje spelen of een eindje wandelen. Samen naar een lastig gesprek. Samen afscheid nemen. Of juist samen opnieuw beginnen.

Maar misschien heb je zelf ook ideeën over hoe je kunt ondersteunen? Ook daar is alle ruimte voor! Je wordt goed begeleid. Je hebt een vast aanspreekpunt en afhankelijk van de werkzaamheden of het project waar je gaat werken, start je met een introductietraining of krijg je die op een later moment. Daarnaast bieden we diverse trainingen aan. Hiervoor werken we met een jaarprogramma en kun je zelf keuzes in maken. Denk hierbij aan onderwerpen als: omgaan met agressie, inleiding in de kleine psychologie, motiverende gesprekstechnieken, omgaan met dementie.

Ook uw hulp kunnen wij goed gebruiken

Als vrijwilliger kunt u bij Stichting Humanitas kiezen uit een zeer gevarieerd aanbod aan werkzaamheden. Bekijk onze huidige vacatures voor vrijwilligers of meld u aan via ikwilhelpen@stichtinghumanitas.nl